martes, 11 de diciembre de 2012
IRAKURRITAKO TESTUAREN LABURPENA
"Revista internacional de ciencias del deporte" aldizkariak artikulu interesgarri bat atara zuen, hezkidetza eta hezkuntza bananduaren arteko konparakletak egiten dituena. Bakoitzaren abantailak eta desabantailak ematen ditu bakoitzetik arrazoi desberdinak ataratzen ditu. Heziketa fisikoan oinarritzen da, arlo hau nahiko sensiblea delako gai honekin.
Herrialde desberdinetan egin dute ikerketak hezkidetzaren inguruan, adibidez Bretaina Handian, Holandan, Estatu Batuetan, Canadan... Baina testu honek batez ere gauza bat erreflejatzen du, hezkuntzan sortu den arazoa generoaren diskriminazioarengatik. Gai honek zer esan handia dauka testu honetan.
Bost apartatu desberdinetan zatitzen da artikulua: 1- "sexua", "generoa" eta "hezkidetza". 2- ibilbide historiko motz bat emakumearengandik jasotako hezkuntzan, eskola hasi zenetik. 3- estudio batzuk, non generoaren desberdintasuna erakusten dute eskolan eta heziketa fisikoan. 4- Ikerketarako gorpu bat psikologia hezitzailean, klaseko klimak orientatzeko zentratuak. 5- Hezitzeko estrategiak, heziketa fisikoko irakasleak kontutan har dezkenak klaseak hobeto emateko.
Debate honetan, estudio batzuk frogatu dute, hezkidetzak edo klase mistoak, lan atmosfera relaxatuagoak eta lagungarriagoak sortzen dituela, eta baita aukera gehiago interakzioa eta kontaktua edukitzeko.
Baina beste alde batetik, beste estudio batek esaten du, banandutako heziketak, neskak diren ikasleei, interakzio gehiago emango diela beraien emakumezko irakasleekin. Era honetako klaseak, partizipazioa, autoestima eta dizilpina sustatzen baituelako.
Artikulu honetan ikus daiteke zerbaiti garrantzia handia ematen diotela, heziketa fisikoko irakasleak egiten duen lanari hain zuzen ere. Sortzen duen irakaskuntzarako klima, berdintasunari mesede egiten baitio. Aukeren berdintasunari batez ere.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario